Stephen King – Turnul întunecat III – The wastelands

Mi-am dat seama cam târziu ca am ratat să vă scriu câte ceva despre „Ţinuturile pustii”, şi e clar că nu puteam rata şansa de a vă mai plictisi o dată cu nişte păreri despre „Turnul întunecat”.

Mi-am dat seama că am ratat subiectul, pentru că la „Lupii din Calla” nu aveaţi cu ce să faceţi legătura.

În primul rând trebuie să vă spun că mie unul cartea asta mi se pare cea mai „stephenking”-iană din serie, şi poate din cauza asta mi-a plăcut cel mai mult. Jake Chambers este un personaj tipic pentru autor:  lăsat să moară pe Tărâmul misterios de Roland, el continuă să existe pe Pământ, şi reuşeşte să găsească un portal către lumea pistolarului: găseşte o cheie într-o carte cu un tren, şi o poartă lângă un trandafir.  Când trece prin poartă, Susannah face sex cu demonul, pentru a-l proteja pe Eddie, şi uite aşa o să rămână gravidă în cartea a cincea. Motivul trenului o să apara şi în universul lui Roland,  căci acesta o să se lupte cu un tren cu inteligenţă artificială eşuată.

Cartea e foarte western şi extrem de americană.