Anne Rice – Interviu cu un vampir

Exact în anul în care Stephenie Meyer se năştea (e o coincidenţă cu aer conspirativă la mijloc), iar Lisa Jane Smith avea probabil vreo zece ani, lui Anne Rice i-a venit ideea să scrie o carte romanţată despre vampiri. Nu vreau să mă arunc la cuvinte mari, dar cam ea a schimbat punctul de vedere macabru al lui Stocker despre vampiri. Bine… nu i-a scos din cavouri, dar măcar i-a multiplicat şi i-a adus un pic la lumină. L-a pus pe Louis ăsta să-i pice cu tronc o copilă, iar din Lestat a făcut un dandy… nu mă întrebaţi ce fantezii are femeia, dar băieţii din cartea asta cam prea se iubesc între ei, nici nu mă miră că i-au distribuit ăştia în film pe Tom Cruise şi Brad Pitt. Bine, haide să nu fiu doar răutăcios: cartea e bine scrisă şi foarte dinamică. În plus, nu pierde din vedere esenţialul: frate, vampirii sunt malefici! Omoară oameni, sug sânge… treburi specifice vampireşti, nu se ling pe holurile liceelor aşa cum visează toate fătuţele excitate. Din contră… omoară fătuţe excitate ceea ce până într-un punct poate fi chiar haios. Oricum, la cum avansează literatura asta cu vampiri, cred că în câţiva ani or să inventeze scriitoarele nu doar leacuri care te scapă de teribila „boală” şi te lasă doar nemuritor, ci îţi şi măresc penisul cu vreo 3 centimetri ca să le fie îndeplinite fanteziile mai bine. Garantat în zece ani o să uităm toţi ce înseman de fapt un vampir.

2 comentarii

  1. Sincer, din toata seria vampirilor mi-a plact cel mai mult Diavolul Memnoch si undeva pe locul doi ar fi Regina damnatilor, dar da nu e din punctul meu de vedere nici o asemanare intre Anne Rice si Myer, poate in afara de faptul ca sunt ambele serii mai mult sau mai putin siropoase cu vampiri bineinteles.

  2. De acord. De la Anne Rice incoace n-a mai iesit de mult un roman decent cu vampiri. Nu mai exista vampiri seriosi, toti se incurca cu adolescente cu IQ pe sfert cat varsta lor. Unde mai pui ca sunt si neintelese.

    A trecut ceva timp de cand am citit Cronicile Vampirilor, dar imi amintesc fiecare carte in parte. Super, super carti, potrivite pentru perioadele cand nu ai chef sa citesti ceva serios.

    Nu stiu daca ai citit Cronicila Vrajitoarelor de Anne Rice. Cel putin la fel de bune.

Comentariile nu sunt permise.