TWILIGHT – soarele de la miezul nopţii

Nu cred că Stephenie Meyer a refuzat să publice romanul „Midnight Sun”, nemulţumită că au apărut variante neoficiale ale acestei scrieri pe Internet: să fim serioşi… orice sagă de succes are fanscript-uri care îi atestă (nu îi contestă sau îi întinează) valoarea. Sunt îndreptăţit să cred că „Midnight Sun” nu este o carte „publicabilă”:
– în primul rând nu are subiect nou, e o rescriere a primei părţi, în perspectiva lui Edward.
– în al doilea rând, nu poate fi ecranizată, aşa că pot emite următoare ipoteză pe care trebuie să o trataţi ca atare: în cazul unui contract cu producătorii de film, acest roman ar fi complet inutil. Şi ce este Twilight fără ecranizare? Ce este Edward fără Robert Pattison? O biată poveste siropoasă cu „end” penibil de „happy”
– în fine… fără ecranizare, romanul ar putea fi citit probabil de fanii înfocaţi, care sunt mulţi ce-i drept, dar având în vedere că e o reluare a poveştii, ar merita o nouă continuare, conform procesului de marketing de la saga lui Ender (de la „umbre” încoace). Evident, o continuare a reluării la o poveste cu un univers atât de mic este imposibilă. Sau, mă rog… ar fi posibilă, dar nu în limitele unei scrieri pentru adolescenţi, şi ştim cu toţii cât de mult ţine autoarea să atingă coarda sensibilă a acestui public.

9 comentarii

  1. esty penibil….chiar merita sa fie publicata aceasta carte…… din perspectiva lui edward,este mai amuzanta,iar diferenta cea mai mare este ca in twilight din perspectiva Bellei,ea nu stie ce face Edward cand este plecat…ce gandeste…..este foarte interesant….

  2. la cum se invart bani in state, daca era buna de ceva, crede-ma ca se publica. Sa fim seriosi: autoarea n-avea nici un motiv sa renunte la vanzari doar ca s-a suparat pe o piratare… atenţie… incompleta. Nu înteleg de ce sunt penibil, da’… mă rog, nu toată lumea tre’ să fie de acord cu mine. Oricum e simpatic comentariu tău… cum încerci să mă convingi că ce gândea de fapt Edward, şi Bella nu ştia e de o importanţă majoră…. ok… bine… las-o aşa!

  3. eu ni voi comenta …aceasta(desi imi place cartea muuuuuuuuuult) , dar imi spune cineva daca au aparut urmatoarele capitole (13,14…) si daca da unde?????????

  4. da chiar esti penibil! cartea ar avea mult succes deoarece am citito si este foarte interesanta din perspectiva lui aratandu-ne gandurile persoanelor cu care interanctioneaza

  5. nu sunt un fan infocat,,dar sincer as vrea sa citesc si cartea scrisa din perspectiva lui Edward(am citit celelalte cartile si sunt foarte bune)

  6. am citit o groaza la viata mea, nu un gen anume, poate mai ales din simplul motiv ca pe vremea lui ceasca nu prea aveai ce face daca erai genul retras. sau poate pur si simplu pentru ca mi-a placut sa citesc. daca tie nu-ti plac povestile de dragoste… tine de gust, sensibilitate sufleteasca, imaginatie etc. dar nu arunca cu noroi in ceea ce nu intelegi. asa sa nascut misoginismul, discriminarea… si nu cred ca e ceva de lauda.

  7. io cred că ar trebui să te uiţi mai bine pe blogul ăsta ca să spui de mine că nu-mi plac poveştile de dragoste. A… că ţine de gust sunt de acord cu tine! Dar poate nu ai observat că am apreciat sincer prima parte din Twilight dacă asta e marea bubă. Mi s-a părut bine scrisă şi la obiect. Că probabil dacă o să-ţi zic că mi-a plăcut „Dragoste în vremea holerei”, „Mătăniile”, „Cititorul” sau „Arta conversaţiei” şi alte câteva despre care n-am avut vreme să scriu, o să-mi zici că nu se pune că alea nu sunt cu vampiri. În fine, dacă va veni o zi în care Meyer va publica o carte din perspectiva lui Edward cu titlul de „Zori de zi” (se pare ca nu mai e mult pana atunci) va trebui să o scrie mai bine decât restul cărţilor din serie (asta e clar) şi muuuult mai bine decât draftul ăsta mediocru (asta e subiectiv).

  8. sincer mie mi-a placut mult (desi nu am reusit sa o citesc toata din cauza ca n-am gasit continuarea) dar sincer nu cred ca este nimic penibil in perspectiva asta defat ai dreptate sunt sigura ca seria de carti twilight ar fi mers foarte bine fara aceasta tentativa de carte ….. in ori ce caz este ok Meyer poate sa faca ce o taie capul dar eu agreez ideea aceasta si o sustin

  9. Eu una cred ca e o strategie…cu cat mai mult vuieste lumea cu atat mai multi o vor cumpara..iese banutul mai mult daca o publica mai tarziu…parerea mea…si sunt fan maxim al seriei…am citit si in romana si in engleza de vreo 5 sau 6 ori cartile

Comentariile nu sunt permise.