Patrick Suskind – Parfumul

„Parfumul” de Patrick Suskind este o carte frumoasă a cărei acţiune , tocmai pentru a fi încărcată de manierism e plasată în Franţa lui Ludovic Soare. Cu toate astea, nu e o carte pentru oricine. Un amic mi-a spus că filmul i s-a părut o prostie. Din păcate, filmul, în regia lui Tom Tykwer , redă fidel cartea, iar mie mi s-a părut genial. Obiectivitatea mea sau e cea a amicului meu, rămâne aşadar să o descoperiţi singuri. Personal, deşi am parcurs cu mintea o sumedenie de epitete la adresa a numeroase arome şi duhori, nările nu mi-au fost violate, dar nu pot garanta asta şi pentru altcineva. Recomand cartea oamenilor cu nervii tari, deoarece grotescul ei depăşeşte limita deja banalului „Frankenstein”, şi trâdează spre final un aspect al firii umane mai înfiorător şi mai putred decât la Golding în al său „Împărat al muştelor”. Trageţi aer în piept (e inodor ca apa), şi lectură plăcută!

1 comentariu

  1. Asta e una dintre cartile mele preferate…am citit-o ingrozita de experinte si extaziata de tehnica descriptiva. Eu cred ca nu ar fi trebuit sa se faca un film despre cartea asta pentru ca e o carte in care, mai presus de toate, se descriu senzatii. Sa-mi fie cu iertare, dar e greu sa redai trairile in film.

    Acum nu zic ca pelicula a fost rea, dimpotriva, e fost buna, dar a oferit o experienta vizuala, pe cand cartea a fost mai degraba…parca as zice olfactiva, dar mi se pare prea putin. In ceea ce ma priveste, filmul si cartea nu au nimic in comun in afara de firul narativ, restul e complet diferit🙂

    PS: Ai un blog interesant.

Comentariile nu sunt permise.