Ken Keesey – Zbor deasupra unui cub de cuci

Îmi place la nebunie eroul american şi nu mi-e ruşine să recunosc. A ajuns chiar să-mi fie silă de toată demagogia asta europeană sterilă. Când mă gândesc la „Zbor deasupra unui cuib de cuci” a lui Ken Keesey, mă gândesc la McMurphy, şi când spun McMurphy am în minte tipologia rebelului fără cauză, plin de viaţă într-o lume de mortăciuni: ţigări Lucky Strike, brichetă Zippo, Ford Mustang decapotabil, road 66, şi multe femei, asta cred că a fost viaţa lui McMurphy înainte de a veni la sanatoriu. La un sanatoriu ajungem oricum cu toţii, de noi depinde doar motivaţia din fişă. Cât despre o lobotomie… ne paşte pe toţi. Până la ea, depinde de noi ce vrem să facem. Şi până una alta, domnilor intelectuali cu ţâfna pusă, de ce nu am trăi şi bine? Sau după lobotomie credeţi că mai ţinem minte ceva?